Service & support för Rakel

Rakel Service och support

Service och support

Swedish Radio Supply har en väl inarbetat organisation när det gäller service och installationsarbeten. Egen serviceavdelning som har kapacitet att ta hand om i princip allt vi säljer. På huvudkontoret i Karlstad finns också Sepura Service Center Level 3 som är ett av tre i hela världen.

Serviceverkstad

I vår serviceverkstad servar vi utrustning ända ner på komponentnivå. Genom lokal närvaro i Sverige kan vi ha en mer direkt kommunikation med våra kunder och korta ledtiderna för allra bästa service. Vi jobbar också med ett antal certifierade återförsäljare runt om i Sverige som också erbjuder service och installation av våra produkter.

Sepura Service Center Level 3

På Swedish Radio Supply finns Sepura servicecenter. Servicecentret är det tredje i världen godkänt för Level 3-service och vi känner oss stolta över förtroendet från Sepura. Vi kan på ett enkelt och mer effektivt sätt tillgodose kundens behov av snabb service. Alla servicearbeten tillhandahålls av oss i Karlstad när det gäller länderna Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island.

Vi har tillsammans med Sepura genomgått en certifieringsprocess där man noggrant tittat på berörd personals kompetens, utrustning samt logistik. Ett antal personer av vår personalstyrka har genomgått en grundlig utbildning hos Sepura i England. I samband med uppbyggnaden av Service Centret anpassade vi våra lokaler och investerade i ny serviceutrustning.

Fordonsinstallation

Många av de produkter vi säljer och marknadsför kräver montage i någon form, i fordon, på en antennplats eller i ett kontor eller annan lokal. Swedish Radio Supply tar ansvar för det oavsett vart i landet installationen skall äga rum. Vi jobbar med noga utvalda installationsföretag som kan arbeta både i montageverkstäder eller ute hos kund.

Serviceavtal

Vi erbjuder och rekommenderar serviceavtal med till alla våra kunder. Det ger en bättre kontroll på utgifter samt en bättre styrning på vad som förväntas på oss i form av ledtider, supportansvar och eventuell jourutryckning. Enklare och tryggare för alla parter.

Dokument för nedladdning

Service & support
Datum Språk  Ladda ner
Serviceprocess Rakel 2017-03-14 SVE Ladda ner fil
Serviceorder Rakel 2017-03-14  SVE Ladda ner fil

Kontakta Helpdesk

Om du har frågor om dina produkter eller behöver support av någon form besök vårt ärendehanteringssystem. Här hanterar vi alla typer av frågeställningar och du får svar på ett organiserat sätt som är enkelt att följa.

NOTERA! Inloggningsuppgifter som behövs får du av vår kundtjänst på 054-67 05 10 eller via e-post på kundtjanst@srsab.se

Skicka service till oss

För att skicka in en service till oss vill vi att du fyller i en serviceorder och bifogar din produkt. Serviceordrarna hittar du i listan bredvid.

Skicka ditt gods via företagspaket:
Swedish Radio Supply AB
Fallvindsgatan 3-5
652 21  KARLSTAD